ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝOΪΟ - ΜΕΝΟΥΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ !
Οι επιβάτες δεν θα πρέπει να ταξιδέψουν εάν έχουν συμπτώματα λοίμωξης COVID-19 (βήχας, καταρροή, πυρετός, πονόλαιμος, δύσπνοια και άλλα αναπνευστικά συμπτώματα) ή εάν έχουν έρθει σε επαφή με ασθενή COVID-19 τις τελευταίες 14 ημέρες πριν το ταξίδι.
1. ΠΡΙΝ & ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ
Οι επιβάτες οφείλουν να τηρούν υποχρεωτικά, τα ακόλουθα μέτρα ελέγχου κατά την επιβίβαση:
- - Κοινωνική Απόσταση
- - Θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των επιβατών και ταυτόχρονη χρήση μάσκας.
- - Το πλήρωμα του πλοίου θα επιβλέπει τη διαδικασία και την τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων.
- - Συμπλήρωση του «Προ-Επιβίβασης» εντύπου και παράδοσή του στον αρμόδιο της Οικονομικής Υπηρεσίας του πλοίου μαζί με το εισιτήριό τους, κατά την επιβίβασή τους, πριν την αναχώρηση.
2. ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Οι επιβάτες θα πρέπει να τηρούν απαραιτήτως τα ακόλουθα προληπτικά μέτρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού:
- - Φοράμε την μάσκα μας1 τόσο στους εσωτερικούς, όσο και στους εξωτερικούς χώρους του πλοίου. Βεβαιωνόμαστε ότι καλύπτονται το στόμα και η μύτη, δεν αγγίζουμε την μάσκα αφού τη φορέσουμε, απορρίπτουμε αμέσως την μάσκα σε κάδο απορριμμάτων μετά τη χρήση και πλένουμε τα χέρια μας.
- - Καλύπτουμε τον βήχα ή το φτέρνισμα με το εσωτερικό του αγκώνα ή με χαρτομάντηλο, το οποίο απορρίπτουμε άμεσα σε κάδο απορριμμάτων.
- - Πλένουμε τα χέρια μας τακτικά και σχολαστικά με σαπούνι και νερό ή με αλκοολούχο διάλυμα και αποφεύγουμε την επαφή των χεριών με το πρόσωπο (μάτια, μύτη, στόμα).
- - Η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών.
- - Κρατάμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τους γύρω μας (>1,5 μέτρο).
- - Αποφεύγουμε χώρους συγχρωτισμού.
- - Αποφεύγουμε την επαφή με άτομα που εμφανίζουν συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού (βήχας, καταρροή, πυρετός, πονόλαιμος).
- Δείτε το σχετικό έντυπο του ΕΟΔΥ
- - Συστήνεται στους επιβάτες να προσέρχονται έγκαιρα στο λιμάνι της αναχώρησης, για τη διευκόλυνση της διαδικασίας ελέγχου πριν την επιβίβαση.
- - Σε περίπτωση που επιβάτες αναπτύξουν συμπτώματα του αναπνευστικού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οφείλουν να το δηλώσουν άμεσα στο πλήρωμα του πλοίου.
- - Σε περίπτωση που επιβάτες αναπτύξουν συμπτώματα του αναπνευστικού μετά το ταξίδι, πρέπει άμεσα να αναζητήσουν ιατρική βοήθεια και να ενημερώσουν τον γιατρό τους για το ιστορικό του ταξιδιού.
3. ΑΡΝΗΣΗ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ
Με βάση τα παραπάνω, εάν τα μέλη του πληρώματος που διεξάγουν τα μέτρα ελέγχου κατά την επιβίβαση διαπιστώσουν ότι:
- 1. Ο επιβάτης έχει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 ή
- 2. Οι απαντήσεις του στο «Προ-Επιβίβασης» έντυπο πριν την επιβίβαση δείχνουν ότι έχει έρθει σε επαφή με άτομο με λοίμωξη COVID-19 ή
- 3. Ο επιβάτης αρνείται τη χρήση μάσκας επί του πλοίου
θα απαγορεύεται η επιβίβασή του στο πλοίο και θα εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις για τη χρήση των εισιτηρίων σε μεταγενέστερη ημερομηνία ή την ακύρωσή τους.
Στις περιπτώσεις (1) και (2) θα απαγορεύεται το ταξίδι για 14 ημέρες ή εάν είχε νοσήσει ο ίδιος, θα πρέπει να φέρει ιατρική βεβαίωση, η οποία αναφέρει ότι πληρούνται τα κριτήρια, όπως αυτά ορίζονται από τον ΕΟΔΥ, για τη διακοπή των μέτρων προφύλαξης σε ασθενή με COVID-19.
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΩΝ
Σύμφωνα με το Π.Δ. 102/2019 (Α΄ 182) τροποποιούνται οι διατάξεις του Π.Δ. 23/1999 «Καταγραφή των ατόμων που ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία που εκτελούν δρομολόγια προς ή από Ελληνικούς λιμένες σύμφωνα με την Οδηγία 98/41/EK/1998».
Για να είναι δυνατή η καταγραφή των επιβαινόντων, τα εισιτήρια εκδίδονται ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ και συγκεκριμένα πρέπει να αναγράφονται:
- - ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΤΗ
- - ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΤΗ (ολογράφως)
- - ΤΟ ΦΥΛΟ: ΑΝΔΡΑΣ/ΓΥΝΑΙΚΑ
- - Η ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ (π.χ GR)
- - Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ (Ημέρα/Μήνας/Έτος)
- - Ο ΤΥΠΟΣ & Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ (εάν υπάρχει)
- Παιδιά μέχρι 5 ετών: ταξιδεύουν δωρεάν, χωρίς δικαίωμα κλίνης ή καθίσματος και είναι υποχρεωτική η έκδοση εισιτηρίου με μηδενικό ναύλο. Όταν παρέχεται κλίνη ή κάθισμα, έχουν έκπτωση 50%, με απαραίτητη τη συνοδεία ενήλικα.
ΑΡΙΘΜΗΜΕΝΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ
Η χρήση τους επιτρέπεται στους κατόχους εισιτηρίων αριθμημένων καθισμάτων.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ
Ο επιβάτης οφείλει:
- α) να βρίσκεται στον χώρο επιβίβασης του πλοίου μία (1) ώρα πριν την αναχώρηση.
- β) να φέρει το όχημά του στον χώρο αναμονής φόρτωσης μία (1) ώρα πριν τον απόπλου.
- Ο οδηγός υποχρεούται να φορτώσει και να εκφορτώσει το όχημά του. Οι επιβάτες των οχημάτων υποχρεούνται να αποβιβάζονται από αυτά, πριν από τη φόρτωσή τους στο πλοίο. Η σειρά προτεραιότητας φόρτωσης των οχημάτων καθορίζεται από τους Κανονισμούς Λιμένα κάθε Λιμενικής Αρχής, στη περιοχή της οποίας γίνεται η φόρτωση. Όλοι οι επιβάτες οφείλουν να είναι εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα. Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να μην επιτρέψει την επιβίβαση σε επιβάτη χωρίς τα απαραίτητα αυτά ταξιδιωτικά έγγραφα.
- Εάν ο επιβάτης επιθυμεί να αποβιβασθεί πριν τον απόπλου του πλοίου, τότε υποχρεούται να το δηλώσει στο Λογιστήριο του πλοίου και να πάρει μαζί του τις αποσκευές και το όχημά του, εφόσον είναι εφικτό να μετακινηθεί από το χώρο στάθμευσης του πλοίου.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ
Τα εισιτήρια ανοικτής ημερομηνίας δεν γίνονται αποδεκτά για επιβίβαση, εκτός εάν επιβεβαιωθεί η ημερομηνία αναχώρησης και εκδοθεί νέο εισιτήριο. Τα εισιτήρια ισχύουν για 1 χρόνο από την ημερομηνία έκδοσής τους. Σε περίπτωση που ο επιβάτης επιθυμεί να ταξιδέψει σε ημερομηνία με υψηλότερο τιμοκατάλογο από τον ναύλο που έχει καταβάλει, τότε οφείλει να πληρώσει τη διαφορά μεταξύ του τρέχοντος και του προπληρωμένου ναύλου. Οι επιβάτες με εισιτήρια ανοικτής ημερομηνίας οφείλουν να προβαίνουν εγκαίρως σε κράτηση θέσεως, διαφορετικά η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη εάν δεν υπάρχει προς διάθεση η επιθυμητή θέση.
ΑΛΛΑΓΕΣ – ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ Εισιτηρίων
Για την ακυρωτική πολιτική, επισκεφθείτε την σελίδα Αλλαγές & Ακυρώσεις.
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ Ή ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΑΣ ΒΙΑΣ (π.χ. ΚΑΚΕΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ)
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΠΟΠΛΟΥ:
Οι επιβάτες και τα οχήματα μπορούν να επιβιβασθούν χωρίς να αλλάξουν τα εισιτήριά τους.
ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΑΞΙΔΙΟΥ:
Τα εισιτήρια της αναχώρησης που ματαιώθηκε δεν ισχύουν για επιβίβαση και πρέπει να αλλαχθούν για την επόμενη προγραμματισμένη αναχώρηση, στην οποία υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων, με έκδοση νέου εισιτηρίου.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Στις περιπτώσεις που καθυστερεί ή ματαιώνεται το δρομολόγιο για λόγους ανωτέρας βίας (π.χ. κακές καιρικές συνθήκες), οι επιβάτες παρακαλούνται να επικοινωνούν με τα Κεντρικά ή Λιμενικά γραφεία, για να ενημερώνονται σχετικά με τη νέα ώρα αναχώρησης του πλοίου.
ΑΠΩΛΕΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
Σε περίπτωση απώλειας εισιτηρίου: α) για να μπορέσει να ταξιδέψει ο επιβάτης θα πρέπει να αγοράσει νέο εισιτήριο. β) πρέπει πριν τον προγραμματισμένο απόπλου να δηλωθεί εγγράφως στα Κεντρικά ή Λιμενικά Γραφεία της εταιρείας η απώλεια του εισιτηρίου, αναφέροντας την ημερομηνία του ταξιδιού, τη διαδρομή, καθώς και τον αριθμό του εισιτηρίου που αγοράστηκε. Κατόπιν ελέγχου στα αρχεία της εταιρείας και εφόσον προκύψει ότι το απολεσθέν εισιτήριο δεν χρησιμοποιήθηκε ή δεν αντικαταστάθηκε, εντός ενός (1) μήνα από την ημερομηνία ταξιδιού, ο επιβάτης δικαιούται δωρεάν εισιτήριο ίσης αξίας με το απολεσθέν.
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Ως ώρα άφιξης αναφέρεται η ώρα προσέγγισης του πλοίου στην είσοδο του λιμανιού. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν ευθύνεται για τυχόν καθυστέρηση ή ακύρωση του δρομολογίου, παρέκκλιση και μη τήρηση κανονικής πορείας, που οφείλονται σε ευθύνες τρίτων, κακές καιρικές συνθήκες ή εντολές του αρμόδιου Υπουργείου, των Λιμενικών Αρχών ή σε λόγους ανωτέρας βίας.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει το δικαίωμα, μετά από έγκριση του αρμόδιου Υπουργείου, να αντικαταστήσει το πλοίο, για το οποίο εκδόθηκε εισιτήριο, με άλλο πλοίο, όπως επίσης και να τροποποιήσει το πρόγραμμα δρομολογίων.
ΝΑΥΛΟΙ - ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Οι τιμές των εισιτηρίων συμπεριλαμβάνουν τη θαλάσσια μεταφορά και τα Λιμενικά Τέλη. Στον ναύλο δεν περιλαμβάνεται αντίτιμο τροφοδοσίας. Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει τους ναύλους. Οι ειδικές εκπτώσεις-προσφορές δεν είναι αθροιστικές. Εφόσον ο επιβάτης δικαιούται περισσότερες από μία εκπτώσεις, τότε εφαρμόζεται μόνο η μεγαλύτερη έκπτωση, τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά επιδεικνύονται κατά την επιβίβασή του στο πλοίο. Μετά την πραγματοποίηση του ταξιδιού, ουδεμία επιστροφή ναύλου πραγματοποιείται.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΙΔΗ - ΤΙΜΑΛΦΗ
Οι αποσκευές πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικά σημεία του πλοίου, σύμφωνα με τις υποδείξεις του πληρώματος. Ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει χειραποσκευές βάρους μέχρι 50 κιλών ή 1 κυβικό μέτρο. Οι αποσκευές δεν πρέπει να περιέχουν αντικείμενα αξίας. Τα αντικείμενα αξίας μπορούν να παραδίδονται στους υπεύθυνους Αξιωματικούς του πλοίου προς φύλαξη. Ο μεταφορέας ευθύνεται για τη φθορά ή απώλεια των αποσκευών εντός του πλοίου, μόνο εφόσον αυτές παραδίδονται για φύλαξη και εκδίδεται σχετική απόδειξη. Ο μεταφορέας δεν ευθύνεται για απώλεια χρημάτων, πολύτιμων ειδών ή αποσκευών στους κοινόχρηστους χώρους του πλοίου, στα οχήματα ή στις καμπίνες. Η απώλεια δηλώνεται στη Reception του πλοίου ή στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών.
ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Τα πλοία μας διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένες καμπίνες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών με ειδικές ανάγκες. Λόγω του περιορισμένου αριθμού καμπινών, είναι απαραίτητη η έγκυρη κράτηση.
ΧΩΡΟΙ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ
Τα πλοία διαθέτουν ειδικές καμπίνες αλλά και ειδικούς χώρους διαμονής κατοικίδιων στα καταστρώματα του πλοίου (κλωβοί φύλαξης). Ο αριθμός των καμπινών αυτών είναι περιορισμένος, γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η έγκαιρη κράτηση θέσης.
Για λόγους υγιεινής, απαγορεύεται η παραμονή των κατοικίδιων σε άλλες καμπίνες (εκτός των ειδικών), στα μπαρ, τα εστιατόρια και τους εσωτερικούς χώρους του πλοίου. Εφόσον κυκλοφορούν (πάντα με λουρί και συνοδό), θα πρέπει να φορούν υποχρεωτικά φίμωτρο.
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν με κατοικίδιο, πρέπει να έχουν πάντα μαζί τους το πρόσφατα ενημερωμένο βιβλιάριο υγείας του και είναι υπεύθυνοι για τη φροντίδα, την ασφάλεια, την υγιεινή του και την τήρηση των κανόνων που ισχύουν, καθώς και για τις τυχόν σωματικές και υλικές βλάβες που αυτά μπορεί να προκαλέσουν σε τρίτους.
Τα πλοία παρέχουν ειδικό χώρο για την καθημερινή υγιεινή των κατοικίδιων.
Ασυνόδευτα κατοικίδια δεν γίνονται δεκτά.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ
Ο επιβάτης υποχρεούται να συμμορφώνεται στις οδηγίες των αρμόδιων προσώπων του πλοίου, που σχετίζονται με την ησυχία, ευταξία, καθαριότητα και ασφάλεια του πλοίου. Ο επιβάτης υποχρεούται να συμμορφώνεται στους κανονισμούς του πλοίου, καθώς και στις οδηγίες του πλοιάρχου ή του προσωπικού του πλοίου. Θα απαγορεύεται η είσοδος στο πλοίο στα πρόσωπα τα οποία αρνούνται να συμμορφωθούν και θα αναφέρονται στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές.
Η εταιρεία και το πλοίο δεν φέρουν ευθύνη για ατυχήματα και απώλειες ή ζημιές πριν την επιβίβαση ή φόρτωση στο πλοίο και μετά την αποβίβαση ή εκφόρτωση από αυτό. Απαγορεύεται η μεταφορά εκρηκτικών, εύφλεκτων, εμπρηστικών και γενικά επικίνδυνων υλών.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Κάθε καμπίνα χαρακτηρίζεται και διατίθεται ως 1κλινη, 2κλινη, 3κλινη ή 4κλινη βάσει του αριθμού των επιβατών που τη χρησιμοποιούν και όχι βάσει του αριθμού των κλινών που διαθέτει ή τις πιθανές (έξτρα) παροχές που προσφέρει.
Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα όλους τους κοινόχρηστους χώρους των πλοίων (bar, εστιατόρια, σαλόνια κ.λ.π.). Δεν επιτρέπεται ο ύπνος και το φαγητό στα σαλόνια και τους διαδρόμους του πλοίου.
Με βάση τον υπ’ αριθμ.3730 νόμο του Υπουργείου Υγείας, από την 1η Ιουλίου 2010, απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους κλειστούς χώρους του πλοίου. Οι επιβάτες μπορούν να καπνίζουν μόνο στους καθορισμένους χώρους των εξωτερικών ανοικτών καταστρωμάτων.
Το επίσημο νόμισμα εν πλω είναι το ΕΥΡΩ.
Για τα λοιπά δικαιώματα-υποχρεώσεις του επιβάτη, ισχύει ο Νόμος 3709/Φ.Ε.Κ.213/14-10-08, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 35 του Νόμου 4150/2013 (Φ.Ε.Κ.102 Α' /29-04-2013).